Nätverksträffen i Skellefteå 25-26 november 2021

Årets första fysiska nätverksträff hölls i Skellefteå den 25-26 november där deltagarna lyssnade på intressanta föredrag, nätverkade och samtalade på temat som ligger till grund för Industridagen i januari nästa år.

Med Skellefteå kommun som värd genomfördes årets första fysiska nätverksträff under två dagar i Skellefteå med logi och konferens på fantastiska hotell och kulturhuset the Wood/Sara Lidman. Ca 45 representanter från 19 av våra 25 medlemskommuner guidades runt i ett växande Skellefteå, lyssnade på intressanta föredrag, nätverkade och samtalade på temat som ligger till grund för Industridagen 24 januari 2022: ”SÅ TAR VI SVERIGE TILL EN INNOVATIONSSTORMAKT!”

Hur detta kan gå till är i hög grad en industriell utmaning. Innovationsfrågorna har en viktig roll för alla industrikommunerna och har många relevanta dimen­sioner. Det handlar också om ledarskapsfrågor och hur den kommunala sektorn förmår att promovera innovationer i sin organisation liksom via sina bolag. Givetvis handlar det också om vilka önskemål Svenska industrikommuner har på andra aktörer i samhället.

Programmet finns här: Innovationsmöte med nätverket

Halva gänget från nätverksträffen i Skellefteå samlade på bild med Skellefteå kommuns KSO Lorents Burman och Oxelösunds kommuns KSO tillika nätverkets arbetsutskotts sammankallande Catharina Fredriksson i mitten.