Innovationsmöte med nätverket

Skellefteå 26-26 november 2021

Årets upplaga av Industridagen har flyttats från den 27 september till den 24 januari 2022. Temat blir denna gång ”SÅ TAR VI SVERIGE TILL EN INNOVATIONSSTORMAKT!” Hur detta kan gå till är i hög grad en industriell utmaning.

Vi själva i Svenska industrikommuner möts i Skellefteå den 25 – 26 november 2021 för att bearbeta innovationsfrågorna. Dessa frågor har en viktig roll för alla industri­kommunerna. Innovationsfrågan har många relevanta dimen­sioner. Hur kan vi t ex själva påverka förnyelsen via innovations­upphandlingar?

Det handlar också om ledarskapsfrågor och hur den kommunala sektorn förmår att promovera innovationer i sin organisation liksom via sina bolag. Givetvis handlar det också om vilka önskemål Svenska industrikommuner har på andra aktörer i samhället.

Programmet för nätverksträffen hittar du nedan: